بلاگ

یا شارژر فست شارژ ضرر دارد؟

تکنولوژی شارژ سریع یا فست شارژ چیست و چه تاثیری روی باتری گوشی دارد؟
تکنولوژی Fast Charging که امروزه در اکثر گوشی های هوشمند وجود دارد، با هدف افزایش سرعت شارژ شدن گوشی طراحی شده است. اگر بخواهیم سرعت شارژ شدن باتری لیتیومی گوشی های هوشمند را افزایش بدهیم باید ولتاژ و آمپر بیشتری به باتری وارد کنیم. اما وارد کردن ولتاژ بیشتر، باعث گرم شدن باتری و در نتیجه کاهش طول عمر یا حتی آتش گرفتن باتری می شود!
نمی توان گفت تکنولوژی فست شارژ هم با افزایش توان ورودی، باعث خراب شدن باتری گوشی می شود. زیرا چیپست، کابل و فناوری مورد استفاده در گوشی های فست شارژ و کابل شارژ مخصوص آن، از مشکلات این چنینی جلوگیری می کند. بنابراین استفاده از شارژر فست، هیچ مشکلی برای باتری گوشی به وجود نمی آورد. اما بسیار مهم است که بدانید گوشی شما قابلیت فست شارژ را دارد یانه. اگر در مورد پشتیبانی گوشی خودتان از تکنولوژی شارژ سریع اطلاعی ندارید، به سادگی می توان این موضوع را فهمید.
چگونه فست شارژ را فعال کنیم؟
فعال کردن قابلیت فست شارژ کار بسیار ساده ای است. کافیست وارد تنظیمات گوشی خود شوید و گزینه Battery را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات باتری گوشی شوید. در مرحله بعدی کافیست گزینه Fast Cable Charging را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، مدت زمان شارژ شدن گوشی به زیر 1 ساعت می رسد.
در صورتی که مایل بودید بعد از مدتی، قابلیت فست شارژ گوشی را خاموش کنید، با مراجعه به همین قسمت، گزینه Fast Cable Charging را خاموش کنید. همچنین می توانید از شارژر های معمولی که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمی کنند، استفاده کنید.
اگر نگران این هستید که به باتری گوشی آسیب وارد نکنید، بیشتر به کابل شارژ توجه داشته باشید. کابل شارژ های تقلبی به شدت به گوشی آسیب می رسانند و در نتیجه باعث خرابی باتری گوشی می شوند. از آنجایی که هزینه تعمیر ای سی شارژ گوشی و تعویض ای سی شارژ، بالاست پیشنهاد می شود تا جای امکان از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.
آیا فست شارژ برای باتری گوشی ضرر دارد؟
بر خلاف تصور عموم، با توجه به اینکه در ساخت گوشی های فست شارژ، چیپست و فناوری مورد نیاز شارژ سریع به کار گرفته می شود، هیچ خطری باتری گوشی های فست شارژ را تهدید نمی کند.
آیا می توان از شارژر فست شارژ، برای گوشی های معمولی استفاده کرد؟
بله می توان از شارژر فست شارژ برای گوشی های معمولی استفاده کرد اما با توجه به تفاوت ولتاژ ورودی، توان شارژر و موارد دیگر بهتر است از شارژر اصلی خود گوشی استفاده کنید.
استفاده از شارژر معمولی برای گوشی فست شارژ ضرر دارد؟
با توجه به اینکه امکان خاموش و روشن کردن قابلیت فست شارژ در همه ی گوشی های فست شارژ وجود دارد، پاسخ این سوال “خیر” است.
چطور بفهمیم گوشی ما از تکنولوژی فست شارژ پشتیبانی می کند؟
اگر روی شارژر گوشی شما یک آیکون جرقه وجود داشته باشد، یعنی گوشی شما فست شارژ است. البته یک راه دیگری هم وجود دارد تا بفهمید گوشی شما فست شارژ است یانه. در این مقاله به توضیح درمورد آن پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *